Skąd wiadomo, co myślą Polacy? O sondażach krytycznie i praktycznie.
Każdy z nas codziennie styka się z badaniami sondażowymi, choć czasami nawet sobie tego nie uświadamia : w prasie, telewizji, Internecie, na spotkaniach polityków, przedsiębiorców i urzędników – mówi się o tym, co Polacy myślą: czego pragną, a czego się obawiają, na kogo zagłosują w wyborach, czy popierają reformę edukacji, jakiej pensji sobie życzą i gdzie pojadą na wakacje.
Jak odnaleźć się w tym chaosie informacyjnym?
Badania sondażowe to najpowszechniej stosowana na rynku metoda badań społecznych: przedsiębiorstwa, administracja organizacje pozarządowe i inne podmioty, chcąc zebrać wiedzę od klientów lub kontrahentów – przygotowują ankiety. Często niestety pełne błędów i niedociągnięć.
Jak oddzielić wartościowe informacje od błędnych, fałszywych, od manipulacji?
Skontaktuj się z nami, żeby umówić warsztaty
W trakcie warsztatów przybliżymy tajniki badań sondażowych.
Porozmawiamy o tym po co, przez kogo i jak realizowane są badania opinii publicznej.
Wyjaśnimy na czym polegają takie badania.
Pokażemy jak rozpoznać rzetelnie przeprowadzone badanie.
Wspólnie przygotujemy i zrealizujemy badanie sondażowe na interesujący uczniów temat!
Dzięki warsztatom uczeń zdobędzie umiejętności:
- zaprojektowania prostego kwestionariusza ankiety,
- poszukiwania wiarygodnych źródeł danych sondażowych,
- współpracy w zespole.
Miejsce warsztatów – sala lekcyjna Szkoły lub sala ćwiczeniowa Instytutu Socjologii UO, ul. Katowicka 89.
Czas trwania – 90 minut.