Instytutowy System Doskonalenia Jakości Kształcenia
Instytutowy System Doskonalenia Jakości Kształcenia działa w oparciu o dokumenty Uczelnianego (Zarządzenie Rektora nr 48/2014) i Wydziałowego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia (Wydziałowa Księga Jakości Kształcenia Wydziału Nauk Społecznych UO).
- Ogólna procedura doskonalenia jakości kształcenia – oznaczenie procedur
- Procedura tworzenia, modyfikowania kierunków studiów i specjalności
- Procedura tworzenia studiów doktoranckich i projektowania programów studiów doktoranckich w UO
- Procedura tworzenia studiów podyplomowych i kursów
- Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów kształcenia oraz oceniania studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych
- Procedura oceny wewnętrznego systemu doskonalenia jakości kształcenia
- Procedura monitorowania karier zawodowych absolwentów
- Procedura oceny nauczyciela akademickiego dokonana przez studenta
- Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez nauczyciela akademickiego
- Procedura procesu dyplomowania
- Procedura odbywania i dokumentowania praktyk studenckich
- Procedura hospitacji zajęć
Opis zakładanych efektów kształcenia
Wewnętrzny System Jakości Kształcenia Instytutu Socjologii
System doskonalenia jakości kształcenia na kierunku socjologia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Opolskiego
- System doskonalenia jakości kształcenia działa w oparciu o powszechnie obowiązujące akty prawne, wewnętrzne akty prawne Uniwersytetu Opolskiego, w szczególności Wydziałową księgę Jakości Kształcenia Wydziału Nauk Społecznych UO (2016-2020).
W ramach Instytutu Socjologii funkcjonuje Komisja ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia i Komisja ds. Oceny Jakości Kształcenia.
W skład Komisji ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia wchodzą:
dr Magdalena Piejko-Płonka – przewodnicząca
dr Elżbieta Nieroba
dr hab. Robert Geisler, prof. UO
W skład Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia wchodzą:
dr Iwona Sobieraj – przewodnicząca
dr Kamilla Biskupska
dr hab. Anna Śliz, prof. UO
Zakres zadań Komisji ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia i Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia:
-
- przygotowanie sprawozdania dotyczące systemu jakości kształcenia;
- współpraca z Radą Programową Instytutu Socjologii w zakresie jakości kształcenia;
- okresowe przeglądy i ocena planów studiów i programów nauczania oraz analiza efektów kształcenia
Rada Programowa Instytutu Socjologii:
-
- przygotowuje program kształcenia składający się z opisu spójnych efektów kształcenia, zgodny z Krajowymi Ramami Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego oraz opis procesu kształcenia prowadzący do osiągnięcia tych efektów, wraz z przypisanymi do poszczególnych przedmiotów (modułów) tego procesu punktami ECTS
- opracowuje dokumenty programowe i współpracuje z Komisją ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia i Komisją ds. Oceny Jakości Kształcenia
- zatwierdza tematy prac dyplomowych i recenzentów
Instrumenty zapewniając wysoką jakość kształcenia:
-
- tworzenie/modyfikowanie kierunków studiów specjalności
- hospitacje
- monitorowanie karier zawodowych absolwentów
- praktyki studenckie
- ocena nauczyciela akademickiego przez studenta
- ocena jakości kształcenia dokonana przez nauczyciela akademickiego
- W czerwcu każdego roku Rada Programowa Instytutu przygotowuje instytutowe sprawozdania dotyczące oceny i doskonalenia systemu jakości kształcenia (przyjęto w dniu 23.11.2016 r.)
Rada Programowa Instytutu Socjologii podjęła także działania antyplagiatowe i przyjęła “Zasady i wskazówki przygotowania prac pisemnych oraz unikania plagiatu”
Sprawozdania - jakość kształcenia
- Sprawozdanie z realizacji założeń systemu DOSKONALENIA jakości kształcenia w roku akademickim 2017/18 w Instytucie Socjologii
- Sprawozdanie z realizacji założeń systemu OCENY jakości kształcenia w roku akademickim 2017/18 w Instytucie Socjologii
- Sprawozdanie z realizacji założeń systemu DOSKONALENIA jakości kształcenia w roku akademickim 2016/17 w Instytucie Socjologii
- Sprawozdanie z realizacji założeń systemu OCENY jakości kształcenia w roku akademickim 2016/17 w Instytucie Socjologii
- Sprawozdanie z realizacji założeń systemu DOSKONALENIA jakości kształcenia w roku akademickim 2015/16 w Instytucie Socjologii
- Sprawozdanie z realizacji założeń systemu OCENY jakości kształcenia w roku akademickim 2015/16 w Instytucie Socjologii