Pracownicy Instytutu Socjologii Uniwersytetu Opolskiego

Anna Barska

Stopień i tytuł naukowy:

  • prof. dr hab.

Kontakt: abarska@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • status kobiet w krajach Maghrebu
  • wielokulturowość
  • transkulturowość
  • tożsamość
  • socjologia ciała
  • pamięć kulturowa
  • style życia
  • przestrzenie gościnności

Wybrane publikacje:

  • Status kobiety w tunezyjskim systemie obyczajowo-obrzędowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 1994
  • Konflikt kulturowy w społeczeństwie algierskim w drugiej połowie XX wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 1998
  • Świat kobiet w krajach Maghrebu. Wokół tradycji i nowoczesności, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2012
  • Działania kobiet w kontekście wiosny arabskiej. Przypadek Tunezji, w: T. Nawrocki, W. Świątkiewicz (red.), Ład społeczny i jego przetrwanie. Księga jubileuszowa Profesora Jacka Wodza, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016, s. 192-200

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Antropologia kulturowa
  • Antropologia współczesności
  • Socjologia ciała
  • Socjologia rodziny
  • Socjologia kultury
  • Kultury Maghrebu
  • Komunikacja międzykulturowa
Kamilla Biskupska

Stopień i tytuł naukowy:

  • dr

Kontakt: kbiskupska@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • socjologia designu, projektowanie społeczne
  • pamięć społeczna ze szczególnym uwzględnieniem Ziem Zachodnich
  • krytyczna analiza dyskursu
  • socjologia wizualna

Wybrane publikacje:

  • Pamięć społeczna w zwierciadle języka. Analiza dyskursu pokolenia przełomu. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2011, ss 174
  • Analiza dyskursywna amerykańskich plakatów rekrutacyjnych okresy II wojny światowej, Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jak narzędzie propagandy wojennej, w: T.Ferenc, W. Dymarczyk, P. Chomczyński (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011, s. 124 – 150
  • O obrazie w perspektywie analizy dyskursu. Kreowanie wizerunku Jana Pawła II w przekazie wizualnym „Gazety Wyborczej”, “Studia Socjologiczne”, 2012, nr 1, str. 245-268
  • O medialnych obrazach pamięci społecznej na przykładzie Śląska Opolskiego, w: Dyskurs elit symbolicznych. Próba diagnozy, M. Czyżewski, K. Franczak, M. Nowicka, J, Stachowiak (red.), Wydawnictwo Akademickie SEDNO, Warszawa 2014, s. 291-314

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Krytyczna analiza tekstu
  • Socjologia wizualna
  • Socjologia designu
  • Przygotowanie i realizacja projektu badawczego
Andrzej Boczkowski

Stopień i tytuł naukowy:

  • dr hab.

Kontakt: aboczkowski@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • jakość kształcenia uniwersyteckiego
  • system edukacji a rynek pracy
  • funkcjonalność systemu zdrowia

Wybrane publikacje:

  • Obserwacja w: H. Domański, W. Morawski, J. Mucha, M. Ofierska, J. Szacki, M. Ziółkowski (red.), Encyklopedia socjologii, t. III, Oficyna Naukowa, Warszawa 2000
  • Jakość kształcenia w wymiarze ideologicznym i empirycznym. Studium socjologiczne na przykładzie kształcenia podyplomowego; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011
  • Polski system zdrowia – paradygmaty, ideologie, dysfunkcjonalność, w: W. Kieżun (red.), Sprawniejsze państwo, Poltext Sp. z o.o., Warszawa 2015
  • Uniwersytet a kształcenie masowe. Od idei uniwersytetu do ideologii kształcenia na poziomie wyższym, Przegląd Socjologiczny, tom LXIII/3, 2014

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Socjologia edukacji
  • Socjologia zdrowia i  medycyny
  • Metodologia badań społecznych
Borys Cymbrowski

Stopień i tytuł naukowy:

  • dr

Kontakt: borys.cymbrowski@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

socjologia historyczna

antropologia kulturowa

socjologia jakościowa

socjologia literatury

socjologia przestrzeni

teoria społeczna

Wybrane publikacje:

  • Dylematy etyczne i ryzyko w badaniach terenowych,  „Przegląd Socjologii Jakościowej”, nr 3, 2016, (współautor Dorota Rancew-Sikora)
  • W stronę socjologicznego ujęcia etyki badań naukowych, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, nr 3, 2016, (współautor Dorota Rancew-Sikora)
  • Centrum, peryferie i zależność ścieżkowa. Interpretacja teorii Immanuela Wallersteina w kategoriach path dependence, „Kultura i Historia”, 29/2016
  • Walka klas w społeczeństwie dworskim, „Kultura i Społeczeństwo” nr 1, 2015.
  • Od historyzmu do socjologii historycznej. Szkic o metodologii, w: B. Cymbrowski, K. Frysztacki (red.) Socjologia historyczna. Wokół wyzwań teoretycznych i praktyki badawczej, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2015

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Teoria społeczna i praktyka kulturowa
  • Zróżnicowanie społeczne i różnorodność kulturowa
  • Makrosocjologia
  • Społeczeństwa postkomunistyczne w Europie
  • Gender i społeczeństwo
  • Ruchy społeczne i organizacje pozarządowe
  • Socjologia miasta
Tadeusz Detyna

 Stopień i tytuł naukowy:

  • dr

Kontakt: detyna@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • Przemiany społeczeństw Azji Południowo-Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Kambodży
  • Polacy na obczyźnie (Portugalia, Niemcy, Peru, Nowa Zelandia)
Wybrane publikacje:
  • Społeczeństwo kambodżańskie w okresie gwałtownych przemian oraz polskie reakcje na wydarzenia w tym kraju, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2010
  • T. Detyna, J. Marszałek-Kawa (red.), Polska – Kambodża. Łączy nas bolesna przeszłość. Zbliży nas przyszłość, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2008
  • Problemy społeczne Kambodży oraz wewnętrzne i międzynarodowe próby ich przezwyciężania, w: K. Frysztacki, M. Korzeniowski (red.), Wokół sposobów życia, kwestii społecznych i wzorów ich rozwiązywania, Opole 2005, s. 119-T. 142
  • T. Detyna, D. Kisielewicz (red.), Wkład Polek na emigracji w rozwój kultury i nauki polskiej, Opole 2004
Zajęcia dydaktyczne:
  • Azja Południowo-Wschodnia jako region problemów, kontrastów i perspektyw
  • Patologia społeczna
  • Problemy współczesnej rodziny polskiej
  • Społeczeństwa Europy
Krzysztof Frysztacki

Stopień i tytuł naukowy:

  • prof. zw. dr hab.

Kontakt: kfrysztacki@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • socjologia miasta i korespondujące zagadnienia w zakresie studiów miejskich
  • stosunki i społeczności etniczne
  • podstawy i przejawy socjologii stosowanej
  • historia i teoria pracy socjalnej
  • socjologia problemów społecznych

Wybrane publikacje:

  • Polonia w dużym mieście amerykańskim. Studium przemian podspołeczności polonijnej w Buffalo. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich 1986
  • Miasta metropolitarne i ich przedmieścia. Z problematyki socjologii miasta oraz badań nad rzeczywistością krakowską. Kraków: UNIVERSITAS 1997
  • Socjalna Ameryka. O obszarze pomocy społecznej i pracy socjalnej w Stanach Zjednoczonych. Kraków: Zakład Wydawniczy NOMOS 2005
  • Socjologia problemów społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR 2009

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Socjologia miasta
  • Socjologia problemów społecznych
  • Wybrane zagadnienia polityki społecznej i pracy socjalnej
  • Między Ameryką i Polską – analiza porównawcza
Robert Geisler

Stopień i tytuł naukowy:

  • dr hab.

Kontakt: rgeisler@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • Socjologia i antropologia gospodarki
  • Współczesne teorie społeczne
  • Metodologia badań jakościowych

Wybrane publikacje:

  • Taxi deregulation in Poland, w: M. DiBitetti, G.Gilardoni, P. D’Anselmi (red.), SMEs as the Unknown Stakeholder. Entrepreneurship in the Political Arena. Palgrave Macmillan, London 2013
  • Metodologia teorii postkolonialnej i teorii podmiotowości – zbieżności i konteksty, w: A. Mrozowicki, O. Nowaczyk, I. Szlachcicowa (red.), Sprawstwo. Teorie, metody, badania empiryczne w naukach społecznych, Wydawnictwo Nomos, Kraków 2013, s. 189 – 200
  • Gra o Śląsk? Problemy wynikające z procesów rewindykacji śląskiej tożsamości. Studium przypadku Ruchu Autonomii Śląska i Związku Ludności Narodowości Śląskiej, w: A. Sakson (red.), Mniejszości narodowe i etniczne w Polsce i w Europie, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2014, s.29-52 (współautor Patrycja Bałdys)
  • Fenomen śląskiej etniczności jako postkolonialna emancypacja „Pogranicze. Polish Borderland Studies” Tom 3, nr 2, s. 105-116

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Socjologia gospodarki
  • Antropologia gospodarki (Economic anthropology)
  • Socjologia polityki
  • Współczesna teoria społeczna i ich implementacja (Economy&Society)
Anna Kopczak-Wirga

Anna Kopczak-Wirga

  • dr

kontakt: kopczak@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • turystyka, podróż w wymiarze socjologicznym
  • relacje międzykulturowe (w kontekście etniczności)
  •  zagadnienie pamięci społecznej
  •  metodologia badań jakościowych

Wybrane publikacje:

  • Turystyka – aktorka na scenie czasu wolnego. Teatralizacja zjawisk turystycznych w ujęciu socjologicznym [w:] D. Mroczkowska (red.), Czas wolny. Refleksje, dylematy, perspektywy, Wydawnictwo Diffin SA, Warszawa 2011
  • Fenomenologia, socjologia fenomenologiczna i etnometodologia [w:] Współczesne teorie społeczne. W kręgu ujęć paradygmatycznych, w: M.S. Szczepański, A. Śliz (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2014 (współautor Borys Cymbrowski)
  • Memory Materialization. The role of objects in recalling memories from journeys, “Quaesti”, vol.2, issue 1, December 2014 (współautor – Tomasz Wirga)
  • Crossing the borders. Tourist trips abroad in the biographies of Polish travelers, “Quaesti”, vol.4, issue1, December 2016

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Socjologia podróży
  • Podstawy metodologii badań socjologicznych
  • Nowe sposoby prowadzenia badań i analiz
  • Autoprezentacja. Wszystko o sztuce wystąpień publicznych

 

 

 

 

Marek Korzeniowski

Stopień i tytuł naukowy:

  • dr

Kontakt: mkorzeniowski@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • społeczne formy religii (sekularyzacja, dyferencjacja, prywatyzacja religii)
  • indywidualizacja/globalizacja
  • problematyka pracy w aspekcie aksjologicznym oraz innowacyjnym

Wybrane publikacje:

  • Religijność pokoleń. Studium rejonu kędzierzyńsko-kozielskiego, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków 2005
  • M. Korzeniowski, K. Frysztacki (red.), Wokół sposobów życia kwestii społecznych i wzorów ich rozwiązywania. Opolskie studia socjologiczne. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2005
  • Stosunek do wiary religijnej w warunkach pograniczności i wielokulturowości regionu (na przykładzie Opolszczyzny), w: A. Barska, M. Korzeniowski (red), Wielokulturowość–miedzykulturowość–transkulturowość w perspektywie europejskiej i pozaeuropejskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2007
  • M. Korzeniowski (red.), Problem pracy: miedzy szansami i zagrożeniami. Obiektywne i subiektywne bariery osób długotrwale korzystających z pomocy społecznej w powrocie na otwarty regionalny rynek pracy. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2010

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Badania empiryczne nad religijnością w Polsce
  • Socjologia religii
  • Podstawy ilościowej analizy danych (SPSS)
  • Bezrobocie w perspektywie socjologicznej
Elżbieta Nieroba

Stopień i tytuł naukowy:

  • dr

Kontakt: enieroba@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • socjologia kultury
  • instytucja muzeum
  • dziedzictwo kulturowe
  • pamięć społeczna
  • socjologia emocji

Wybrane publikacje:

  • E. Nieroba, Pomiędzy dobrem wspólnym a elitarnością. Współczesny model muzeum, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego: Opole 2016
  • Sfera publiczna – przestrzeń – muzeum. O zmieniającej się roli instytucji kultury, red. E. Nieroba, B. Cymbrowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego: Opole 2016
  • E. Nieroba, Coniuge et impera. Idea zarządzania humanistycznego muzeum w świetle badań empirycznych, „Zbiór Wiadomości do Antropologii Muzealnej”, nr 3, 2016
  • E. Nieroba, Muzeum empatyczne. O zmieniającej się roli odbiorcy kultury we współczesnym świecie w opinii muzealników, w: A. Ziębińska-Witek i G. Żuk (red.), Muzea w kulturze współczesnej, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2015

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Metodologia nauk społecznych
  • Podstawy metodologii badań socjologicznych
  • Metody i techniki badań społecznych
  • Analiza danych zastanych
  • Zaawansowane techniki komputerowej analizy danych (SPSS)
Magdalena Piejko

Stopień i tytuł naukowy:

  • dr

Kontakt: magdalena.piejko@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • metodologia badań społecznych, a w szczególności projektowanie i realizacja badań jakościowych
  • socjologia społecznie zaangażowana
  • socjologia wizualna
  • projektowanie społeczne
  • metodyka nauczania (socjologii) w szkołach średnich

Wybrane publikacje:

  • Skarby pamięci. Socjologiczna analiza fotografii rodzinnej, w: „Przegląd Socjologii Jakościowej” [http://www.qualitativesociologyreview.org], numer specjalny „Socjologia i antropologia wizualna: refleksje i zastosowanie
    w badaniach”, 2007
  • Dom i jego biografie : znaczenie zamieszkiwania dla użytkowników mebli, w: Kooperacja świata nauki i biznesu : studium sektora meblarskiego w województwie opolskim, Opolskie Centrum Demokracji Lokalnej FRDL, Opole 2014.
  • O (nie)przenikaniu się kultur w biografiach migrantów zarobkowych, w: Górnośląskie Studia Socjologiczne. Seria Nowa., vol. 6, 2015 (współautor – Michał Wanke)

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Badania etnograficzne i obserwacyjne
  • Zaawansowane techniki komputerowej analizy danych – CAQDA
  • Socjologia codzienności
  • Laboratorium prezentacji dyplomowych
Iwona Sobieraj

Stopień i tytuł naukowy:

  • dr

Kontakt: isobieraj@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • teoria, metodologia i praktyka ewaluacji
  • problematyka socjologii pogranicza, mniejszości narodowych i etnicznych
  • tematyka Kresów, pamięci społecznej i przekazu międzypokoleniowego Kresowian

Wybrane publikacje:

  • Badania ewaluacyjne w środowisku szkoły, Idee – metody – organizacja, Wydawnictwo Nomos, Kraków 2014
  • Evaluation: Between Values and Indicators, w Business Ethics and Sustainable Development, Interdisciplinary theoretical and empirical studies, No. 2, ed. P. Kuzior,  Zabrze 2016, s: 105-113
  • Komunikacyjny i symboliczny wymiar edukacji językowej na Śląsku Opolskim – przypadek języka niemieckiego, „Pogranicze. Studia Społeczne”, t. XXVII, cz.2, pod red. A. Sadowskiego i U. Abłażewicz-Górnickiej, Białystok 2016
  • (Nicht)erzählteGeschichten. Probleme der generationsübergreifendenÜberlieferung und der historischenSozialisation von FamilienimOppelnerSchlesien. W: Vergangenheit in GegenwartudnZukunft. Gliwice – Opole 2015

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Procedury badań ewaluacyjnych
  • Mniejszości narodowe i etniczne w Polsce
  • Socjologia w działaniu
  • Metody i techniki badan społecznych
Teresa Sołdra-Gwiżdż

Stopień i tytuł naukowy:

  • dr hab.

Kontakt: tsoldra@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • socjologia stosunków etnicznych,
  • socjologia edukacji
  • socjologia młodzieży
  • socjologia pracy

Wybrane publikacje:

  • Między rzeczywistością lokalną i regionalną. Wybrane instytucje społeczne Śląska Opolskiego, Państwowy Instytut Naukowy – Instytut Śląski w Opolu, Opole, 1997, ss. 165.
  • Socjologia wobec Śląska. Jedność czy wielość? Państwowy Instytut Naukowy – Instytut Śląski w Opolu, Opole 2010, ss. 346.
  • Pamięć przeszłości jako bagaż czy grupowa duma? Postawa młodego pokolenia przesiedleńców kresów wschodnich II Rzeczypospolitej wobec rodzinnej pamięci przeszłości. „Politeja”2015 nr 3 (35), Uniwersytet Jagielloński, s. 281-294
  • „Wymuszona mobilność – wymuszona osiadłość”. O powojennych przesiedleniach i ich obecnych skutkach dla lokalnych społeczności”. „Studia Migracyjne-Przegląd Polonijny” R.XLII/zeszyt 4/2016, s.123 – 136. PAN, Komitet Badań nad Migracjami

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Współczesne Teorie Socjologiczne
  • Procesy Grupowe
Anna Śliz

Stopień i tytuł naukowy:

  • dr hab.

Kontakt: asliz@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • socjologia teoretyczna
  • socjologia konfliktów społecznych i etnicznych
  • socjologia grup etnicznych
  • zmiana i rozwój społeczny
  • zjawisko wielokulturowości we współczesnym świecie

Wybrane publikacje:

  • Wielokulturowość: iluzje czy rzeczywistość? Socjologiczne studium przypadku na przykładzie Kongresu Polonii Kanadyjskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2009, ss. 460
  • From Traditional Service to E-Service Market Change in Poland During Transformation 1989-2010, in: T. Burger-Helmchen (ed.) Entrepreneurship – Creativity and Innovative Business Models. Published by InTech, Rijeka 2012 (Croatia), 155-169 (współautor Marek S. Szczepański)
  • M.S. Szczepański, A. Śliz (red.), Współczesne teorie społeczne. W kręgu ujęć paradygmatycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2014, ss. 483
  • A Genealogy of Sociological Theories – An Attempt at General Reflection, “Polish Sociological Review”, 3 (191)/ 2015, s. 355-381 (współautor Marek S. Szczepański)

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Historia myśli społecznej i socjologicznej
  • Procesy zmiany społecznej
  • Wielokulturowość: konflikt czy koegzystencja
Marek S. Szczepański

Stopień i tytuł naukowy:

  • prof. zw. dr hab.

Kontakt: mszczepanski@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • socjologia teoretyczna
  • socjologia regionu i społeczności lokalnych
  • socjologia miasta i przestrzeni
  • socjologia zmiany i rozwoju społecznego
  • socjologia konfliktów społecznych i etnicznych

Wybrane publikacje:

  • K. Krzysztofek, M.S. Szczepański: Zrozumieć rozwój. Od społeczeństw tradycyjnych do informacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005, ss. 313
  • B. Jałowiecki, M.S. Szczepański, Miasto i przestrzeń w perspektywie socjologicznej (wyd. II poprawione i uzupełnione), Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2006, ss. 469
  • M.S. Szczepański, A. Śliz, R. Geisler, B. Cymbrowski (Wybór, wprowadzenie i opracowanie): Socjologia regionu i społeczności lokalnych. Antologia. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2011, ss. 456
  • M.S. Szczepański, K. Szafraniec, A. Śliz: Szkolnictwo wyższe, uniwersytet, kształcenie akademickie w obliczu koniecznej zmiany. Ekspertyza Komitetu Socjologii Polskiej Akademii Nauk, Polska Akademia Nauk, Warszawa 2015, ss. 366

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Teorie zmiany i rozwoju społecznego
  • Socjologia miasta i przestrzeni
  • Współczesne teorie socjologiczne
Michał Wanke

Stopień i tytuł naukowy:

  • dr

Kontakt: michal.wanke@uni.opole.pl

Konsultacje

Zainteresowania badawcze:

  • tzw. “media społecznościowe” i tożsamości
  • substancje psychoaktywne i ich użytkownicy oraz polityki wobec nich
  • sztuka i przestrzeń publiczna
  • zróżnicowanie kulturowe
  • metody badawcze

Wybrane publikacje:

  • Debatując o zasadności wyborów miss uniwersytetu. Res Rhetorica, Numer 2 (2016) ss. 70-74 (współautor Katarzyna Molek-Kozakowska)
  • Badanie dizajnu przestrzeni użytkowych a kultury ich organizacji, w: M. Szewczuk-Stępień (red.), Innowacyjne Opolskie – efekty współpracy nauki i gospodarki, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Opole: 2015, ss. 105 – 118
  • O (nie)przenikaniu się kultur w biografiach migrantów zarobkowych, “Górnośląskie Studia Socjologiczne. Seria Nowa” – Spotkanie kultur, A. Śliz, J. Kurczewska, M.S. Szczepański (red.). Tom 6, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2015, s. 159-174 (współautor Magdalena Piejko)
  • Michał Wanke, E-mocje, przypadki rozszerzonej rzeczywistości afektywnej, w: A. Czerner, E. Nieroba (red.), Studia z socjologii emocji. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2012

Najważniejsze zajęcia dydaktyczne:

  • Advanced Statistical Analysis for Social Sciences
  • Drugs and Dark Webs: Users, Markets, Research Technologies of the Self – #identity #socialmedia #sociology
  • Język angielski dla socjologów
  • Social Differentiation and Cultural Diversity
  • Cultures in Dialogue and Conflict
  • Gender-sensitivity projects: integrated knowledge and tools